Cum știi că agenția cu care lucrezi, face campanii AdWords de calitate?

google-adwords-digital-lab

Tot mai multe companii aleg să se promoveze online, inclusiv prin platforma de publicitate Google AdWords. Pentru a fi siguri că investiți banii în campanii de calitate, este nevoie să cunoașteți la un nivel mai avansat ce date pot fi extrase și ce posibilități oferă programul.

În calitate de agenție certificată Google AdWords, avem misiunea să informăm și să prestăm servicii de calitate. De aceea, am adunat pentru voi câteva detalii importante pe care trebuie să le cunoașteți, atunci când analizați rezultatele campaniilor: fie Search, Display sau Video.

Campanii Google AdWords Search
google-adwords-keywords

Scopul campaniilor Search este de a arăta reclama doar utilizatorilor cu adevărat interesați de afacerea ta și de a aduce pe website un trafic cât mai calitativ.  Pentru aceasta este nevoie de cuvinte-cheie alese bine, texte atractive și optimizări periodice.

Pe lângă clickuri, afișări, conversii, CTR, recomandăm să cereți în raport următoarele:

  1. Lista de Search Terms

Este lista de cuvinte căutate de utilizatori în Google, în urma cărora au făcut click pe anunț și au ajuns pe website. Astfel puteți analiza calitatea cuvintelor pentru care se afișează anunțurile.

Dacă cuvintele-cheie sunt optimizate constant și sunt adăugate cuvinte negative pentru care nu vreți să apară anunțurile, lista de Search Terms va fi una de calitate și veți economisi bani.

Exemplu: Aveți un e-commerce exclusiv cu telefoane mobile și doriți ca anunțurile să fie arătate doar celor care vor să cumpere telefoane.  Având un cuvânt-cheie ca „telefoane mobile”, utilizatorul poate căuta „telefoane mobile huse”, „telefoane mobile jocuri”, „telefoane mobile stickere”. Prin urmare, în lista de cuvinte negative, ar trebui să fie incluse cuvinte ca „huse”, „jocuri”, „stickere”, etc.

  1. A/B Testing la anunțuri

Recomandarea Google e ca în fiecare Ad Group să fie câte două anunțuri, care rulând în mod egal, putem vedea care este mai relevant și vinde mai bine. Anunțul cu performanță mai slabă, este oprit, și este adăugat în loc altul nou, care concurează cu cel existent.

Testarea permite îmbunătățirea CTR-ului, ratei de conversie și scăderea costului per click.

  1. Search Impression Share

Este procentul de afișări ale anunțurilor pe care le-ați câștigat atunci când utilizatorii au căutat cuvintele-cheie setate. De exemplu: un cuvânt-cheie are S. Impr. Share de 89%. Acest lucru indică că, din 100 de căutări, anunțul vostru a fost afișat doar în 89 de cazuri.

Dacă doriți să acoperiți toate căutările, acest indicator poate să vă ajute să vedeți pentru care cuvânt-cheie trebuie să plătiți mai mult sau cu cât trebuie să măriți bugetul zilnic.

  1. Lista concurenților (Auction insights)

Acest raport arată informație mai detaliată despre cine a concurat pentru aceleași cuvinte-cheie, poziția anunțurilor fiecăruia și altă informație relevantă pentru a face strategia de buget.

google-adwords-auction-insights

  1. Scorul de calitate

Anunțurile publicitare apar în urma unei licitații în timp real, în timpul căreia se stabliște scorul de calitate al anunțului, poziția pe care va apărea și cât va costa cpc-ul. Astfel, fiecare cuvânt-cheie, are scorul un scor de calitate, care la rândul său, este format din trei componente: relevanța textului din anunț, relevanța paginii de destinație și CTR-ul presupus.

Programul indică ce scor de calitate are cuvântul-cheie (de la 1 la 10) și este posibil de văzut care dintre cele trei compenente este mai slabă.  Scorul de calitate ajută să înțelegeți la ce mai trebuie de lucrat, ca anunțul să fie cât mai relevant și să coste cât mai puțin.

Campanii Google AdWords Display

google-adwords

Campaniile Display sunt mai mult orientate spre Brand Awareness, de aceea indicatorii de bază sunt numărul de afișări ale bannerelor, reach-ul atins (utilizatori unici) și frecvența.

  1. Lista de Placements

Este lista de website-uri, pe care au apărut bannerele. Lista arată cât de bine este targetată campania și dacă reclama apare acolo unde avem nevoie să apară. AdWords permite blocarea paginilor care nu sunt relevante.

În cele mai multe cazuri, o agenție care livrează campanii de calitate, blochează site-urile de jocuri pentru copii, care conțin limbaj necenzurat sau conținut pentru maturi. În imaginea de mai jos găsiți comparație între un trafic necalitativ și unul calitativ.
google-adwords-targetdl

Recomandăm să cereți în raport lista întreagă de website-uri pe care au apărut bannerele, pentru a controla dacă banii sunt cheltuiți în direcția corectă.

  1. Unique cookies și frecvența

Indicatorul Unique cookies este important pentru a afla aproximativ câți utilizatori unici au interacționat cu bannerele, cel puțin o dată. Conform datelor oferite de Google, în Moldova avem aproximativ 2 milioane de utilizatori. Dacă numărul de unique cookies al campaniei este de 800 000, atunci ați acoperit sub 40% din utilizatori. (Menționăm că fiecare device are cookie-ul său, respectiv un utilizator unic poate avea mai multe device-uri de pe care a putut vedea reclama).

Al doilea indicator relevant este frecvența – adică de câte ori un utilizator a văzut în medie bannerele. Dacă campania a obținut 200 000 afișări, iar reach-ul este de 40 000, atunci frecvența este 5.0 (200 000 / 40 000 = 5.0).

AdWords permite setarea frecvenței și recomandăm să vă folosiți de această opțiune. Studiile de la Google au demonstrat că atunci când un utilizator este bombardat prea des cu același banner, i se creează o repulsie față de brand.

Campanii Google AdWords Video

google-adwords-video

Campaniile video sunt asemănătoare cu cele de la Display, însă trebuie de ținut cont că anunțurile video pot apărea nu doar în YouTube, dar și în toată rețeau de Display, unde sunt playere video care permit afișarea pre-, mid-, postroll.

1. Lista de Placements

La fel ca în campaniile Display, AdWords permite extragerea listei de video și websites unde a apărut anunțul video. Prin urmare, este foarte important de exclus categoriile de video care nu vă interesează: de exemplu cele pentru copii sau cu un conținut dubios.

  1. Reach-ul și frecvența

Campaniile video la fel permit vizualizarea acestor indicatori și este necesar să nu facem abuz de frecvența apariției anunțurilor video.

  1. Indicatori interesanți

Pe lângă vizionări, rata de vizionare și afișări, mai sunt indicatori care arată eficiența campaniei.

google-adwords-video-indicatori

În imaginea de mai sus putem vedea câte procente din utilizatori au vizionat anumit procent din video. Iar dacă contul AdWords este unit cu YouTube, atunci mai putem vedea indicatori ca likes, shares, abonați noi și câte video au mai privit pe canal, absolut gratuit.

Aceștia au fost câțiva indicatori mai avansați, care ați putea să-i cereți în raportul despre campaniile Google AdWords. Pe lângă aceștia mai sunt mulți indicatori despre Remarketing, Conversii și Analytics, însă anume cei enumerați mai sus vă vor ajuta să începeți o analiză mai complexă a datelor oferite de această platformă.

Autor: Peregudova Irina