Cum va influența noul Google Chrome marketingul digital?

goodbye-flash

În cel mai apropiat timp, conținutul (bannerele) de tip Flash nu va mai fi servit utilizatorilor browser-ului Google Chrome. Noua versiune a browser-ului va avea o influență semnificativă asupra Marketingului Digital din Republica Moldova, astfel încât majoritatea bannerelor de publicitate, ce sunt rulate pe website-urile autohtone, sunt create în formatul Flash.

Noul update va obliga agențiile de Digital Marketing, agențiile de publicitate și creație, ba chiar și freelancerii să treacă integral la noile standarde de online-promovare, prin intermediul bannerelor de tip HTML5. O schimbare drastică și destul de dureroasă, fiindcă programiștii profesioniști în HTML5 sunt greu de găsit pe piața de muncă locală. De asemenea, nu toate ad serverele, cu care cooperează website-urile locale, primesc bannere de tip HTML5.

De ce această schimbare va influența piața autohtonă de publicitate?

La momentul actual Google Chrome este cel mai popular browser web din Republica Moldova. Conform datelor statistice de pe platforma ranking.md, circa 72% dintre utilizatorii de internet folosesc Chrome; 7,89 – Firefox și 4,83 – Opera.

noul_google_chrome_va_influenta_marketingul_digital

Sursa: ranking.md

Prin urmare, putem constata faptul că în cel mai apropiat timp publicitatea prin intermediul bannerelor Flash va fi oprită, trecând la noul format – HTML5.

În ce constă noul update?

Într-o postare despre versiunea beta a noului update pentru Chrome, Tommy Li, Software Engineer și Power Conservationist de la Google, explică: ”Animațiile din bannerele Flash vor fi oprite la încărcarea paginii. În cazul în care vom pauza accidental conținutul care vă trezește interes, clickând pe conținut veți relua redarea bannerului”.

Compania Google motivează acest update prin faptul că, deseori, anunțurile și bannerele de tip Flash se autorulează exact în momentul în care utilizatorul de internet accesează o pagină web și, uneori, acoperă conținutul principal de pe pagină, iritând utilizatorul și creând o experiență nefavorabilă pe pagină. De asemenea, Google menționează și dorința de a economisi energia bateriilor laptop-urilor.

Google a avertizat de acest proces utilizatorii de Flash și chiar a furnizat un convertor util, care transformă anunțurile Flash în HTML5 automat. ”În iunie, am anunțat precum că Chrome va opri implicit autoredarea multor anunțuri de tip Flash pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor de internet. Această schimbare este programată de pe 1 septembrie, 2015.” notează Google.

Gigantul magazin online Amazon.com, de asemenea, a pornit procesul de reducere a reclamelor de tip Flash și aproape toate serviciile de redare video au fost deja oprite.